fredag 21. oktober 2011

GRUNNFORMENE - sett gjennom kameralinsa

Læringsmål:
Lære om grunnformenes plass i ulike sammenhenger.
Se på grunnformer innen kunst, arkitektur og samfunn
Kompetansemål:
Manipulere og overføre bilder ved hjelp av digitale verktøy
Bruke ulike fotografiske teknikker rett


Du får en av grunnformene (trekker en lapp), og så skal du ta bilder av gjenstander/ ting som har den bestemte formen. Hvis du trakk firkant, kan du ta bilder av alt som har en firkantet form. Det kan være: vaskeklut, stikk-kontaktdeksel, trafikkskilt, rutete tekstil..... la øynene søke etter den formen du har fått utdelt.
Du skal 12 bilder, disse skal du sette sammen til en felles komposisjon.
Gleder meg til å se resultatet!
- Liv Siri


Magnus:

                               Jeg tatt bilder av sirkler , jeg funnet sirkelene på skolen og hjemme. Jeg tatt bilder av lampe, klokke, glass, bildet, bokstaver , strømpebuksemønster, tallerken, knott., hjulet på en tralle , monster drikke og sirkel fra bærekonstruksjon.

Linda:


I denne oppgaven så fikk jeg firkant. Jeg tok bilder både ute og inne. Det jeg tok bilder av er yoghurt, fliser som var ute, døropner, skap, pcholder, stol, benk, skilt og gitter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar