fredag 27. januar 2012

Kulltegning av en organisk form

Kulltegningene våre er nå utstilt på skolebiblioteket.


 Magnus: kull laget av brent tre. eksempel bøk, lind og pil.




Hvorfor jeg valgte dette bilde : jeg syns hunden er søt :P





Kulloppgave – Linda Johansson
I denne oppgaven har jeg tegnet med kull. Jeg valgte et bilde av katt. Denne oppgaven har vært lærerik og jeg har lært mye mer enn jeg kunne før. 
Her er bildet jeg valgte:

Grunnen til at jeg valgte dette bilde er fordi jeg er veldig glad i katter, og jeg synes dette bildet var fint.

Sånn så bildet ut i svart hvitt og når jeg hadde valgt utsnittet:

Jeg valgte dette utsnittet fordi jeg mener at det er bra med balanse mellom svart og hvitt. Det blir ikke for lyst i bildet men en god variasjon i forhold til gråtonene.

Dette er et bilde av meg igjennom prosessen:

Her står jeg og tegner med kull, knettgummi og pensel.

På dette bildet er tegningen nesten ferdig:

På dette bildet er hele tegningen ferdig. Den er nå rammet inn:







 Her har jeg klipt vekk rammen og bare brukt bildet:


Hva er kull?
Kull er brukt til forskjellige ting. De forskjellige kulltypene vi har er aktivt kull, brunkull og kulltegning. Kulltegning er den kulltypen jeg har brukt til å tegne med. Den blir laget ved og varme opp tre uten oksygen.
Her er et bilde av kull som jeg har brukt:


Her er et bilde av knettgummi som jeg har brukt:



Snart kan dere se bildene på biblioteket på Nydalen Vgs 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar