torsdag 15. mars 2012

Monotypi og blandingsteknikk

Elevene har jobbet med den grafiske teknikken Monotypi og blandingstrykk.
Temaet for oppgaven har vært vann. Elevene har tatt bilder av Akerselva og bearbeidet bildene i Photoshop.

Prosessbilder:

Magnus:

Monotypi betyr en gangstrykk. Jeg tok maling på et ark. Jeg støk maling med en spatel rundt på arker. Jeg malte med hendene. Jeg la på et ark over der jeg hadde maling. Jeg skrøk over med hånden min så løftet av papiret og da fikk jeg frem min første monotypi.






Sara:

Først tok jeg maling på arket. Fargene er røde, rosa og hvite. Jeg brukte mine fingre på arket og smørte malingen utover. En nytt ark lå på denne arket så tok den av. Da jeg tok arket av kom den første monotypiet fram.

 



Den andre bildet tok jeg garn på arket. Nytt arket og tok den av.


Den tredje bildet er det samme som den andre bildet. Men garnet har tatt farge og blander seg i monotypiet.

Først brukte jeg transparency arke så tegnet på denne. Jeg klippet denne og malte på denne.

Hver farge hadde sin egen form. Jeg brukte 6 forskjellinge former. Inspirasjon til min monotypi er et bilde jeg tok ved Akerselva. Motivet viser steiner og vann.


Bildet tatt ved Akerselva.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar